معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد؛

رشد تسهیلات در بخش صنعت/  تامین مواد اولیه مهمترین دغدغه‌ صنعت‌گران

مقیمی گفت: تسهیلات در بخش صنعت رشد ۴۰ درصدی داشته است.

حمایت دولت از ایجاد شهرک تخصصی در ایلام

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، به رشد ۴۰ درصدی تسهیلات در بخش صنعت اشاره کرد و گفت: برای رفع نیاز‌ها می‌توان از روش‌هایی از جمله روش تهیه LC داخلی با نرخ تنزیل استفاده کرد که درحال اخذ مصوبه از شورای پول و اعتبار جهت اجرایی شدن است.

او افزود: از چالش‌های تامین زیرساخت‌ها در جهت ایجاد شهرک تخصصی اطلاع داریم و این اقدامات برای توسعه استان و افزایش ظرفیت صنعتی لازم و ضروری است، هرگونه حمایتی لازم باشد مشروط به تعیین مصداق انجام می‌دهیم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد : تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعت از مهمترین دغدغه‌های صنعت‌گران است.

مقیمی با توجه به بالا بودن رقم واردات در حوزه صنعت از تیم اقتصادی استان و استاندار ایلام خواست نسبت به تجمیع پتانسیل‌های موجود در استان و ارائه آن به وزارتخانه اقدامات لازم را صورت دهند و قول مساعد جهت پشیبانی از این ظرفیت‌ها را نیز داد.

او اضافه کرد : ۴۰ درصد مواد اولیه تولید لاستیک وارداتی است، شرکت ماداکتو استیل کرد ایلام توانسته ۹ درصد از این رقم را پوشش دهد و این اتفاق برای اولین بار در زمینه تولید لاستیک در کشور در استان ایلام محقق شده است.

مقیمی ادامه داد : ستاد تسهیل در سطح ملی صرفاً برای واحد‌های مشکل‌دار نیست، وضعیت آتی صنایع نیز در همین راستا بررسی می‌شود تا از مشکلات احتمالی در آینده پیشگیری و قبل از بروز مسئله تدابیر لازم اندیشیده شود.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اذعان کرد: فهرست نیازمندی‌های تولید داخل در اختیار مسوولین قرار می‌گیرد تا ظرفیت‌های استان ایلام در صنایع مختلف بررسی، شناسایی و به مرکز معرفی شوند.

مقیمی به تشریح سیاست‌های کلی حمایت از تولید داخل پرداخت و گفت: خوشبختانه به منظور حمایت از تولید داخل و جلوگیری از خروج ارز امکان تغییر تعرفه‌ها در سطح ملی و تصویب در هیات وزیران وجود دارد.

او ادامه داد: پروژه‌هایی که می‌توانند نیاز ما را از وابستگی به خارج از کشور کمتر کنند بایستی در فهرست طرح‌های اولویت دار در ستاد اقتصاد مقاومتی قرار گیرند.

مقیمی افزود : در بررسی وضعیت شاخص‌های صنعتی، استان ایلام دارای رشد قابل توجهی است.

انتهای پیام/غ

تامین مواد اولیه  صنعت از مهمترین دغدغه‌های صنعت‌گران است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.